Corona

Covid-19 oftewel het Coronavirus is het gesprek van de dag. Het zijn bijzondere tijden voor iedereen. Ook voor de schoonmaakbranche zijn het spannende tijden. We zijn als schoonmaakbedrijf aangeduid als vitaal/cruciaal bedrijf en dat is ook logisch. Juist nu is de schoonmaak zeer belangrijk. Wij zijn trots op onze collega’s. Iedereen zet zijn beste beentje voor en doet wat hij kan om onze klanten te voorzien van een hygiënische (werk)omgeving. Er zijn de afgelopen weken heel wat veranderingen geweest in de werkzaamheden, maar iedereen zet zijn schouders er onder. Daarom informeren wij u graag wat dit voor u betekent:

Voorzorgsmaatregelen

Onze schoonmakers zijn allemaal op de hoogte van de richtlijnen van de RIVM. Wij informeren iedereen met regelmaat over deze richtlijnen. Zij wassen extra hun handen en dragen uiteraard waar nodig handschoenen. Zij houden sociaal contact, ook bij hun klanten, op afstand. Harde oppervlakken zoals deurklinken, trapleuningen, liftknopjes en stoelleuningen worden extra nauwkeurig schoongemaakt.

Kantoorpanden

In Nederland wordt er zoveel mogelijk thuis gewerkt, wat betekent dat sommige kantoren minder bezet zijn. Dit heeft als gevolg dat onze dagelijkse werkzaamheden soms veranderen, omdat wij juist nu tijd en ruimte hebben om periodieke werkzaamheden rustig kunnen uitvoeren. Toetsenborden en muizen reinigen, eindelijk eens die vlekken uit het tapijt laten verdwijnen of ander vloeronderhoud zodat iedereen straks weer fris aan de slag kan. In overleg kunnen we bepalen wat er nodig is.

Wooncomplexen

Bij de wooncomplexen zijn we werkzaam zoals altijd; meestal in de frisse buitenlucht en zeker op voldoende afstand van elkaar voeren we de reguliere werkzaamheden uit. Ook is het de ideale tijd van het jaar om hogedrukspuitwerk of gevelreiniging uit te laten voeren. Deze periodieke werkzaamheden kunnen wij nu prima verrichten. Mocht u andere wensen hebben, laat het ons weten.

Overige objecten

Bij klanten zoals medische centra, kinderdagverblijven, sportscholen, zorginstellingen en horeca zijn er natuurlijk sectorspecifieke aandachtspunten. Wij volgen hierin de ontwikkelingen zoals altijd op de voet. Uiteraard zijn wij altijd bereid om vragen te beantwoorden en mee te denken in oplossingen voor uw bedrijf of instelling.

Glasbewassing

Wat betreft de glasbewassing zijn er geen veranderingen. Dit verloopt gewoon zoveel mogelijk volgens schema. Mocht u binnenbewassing van ons afnemen en het kantoor niet toegankelijk zijn, zou u dit dan even willen doorgeven?

Levering middelen en materialen

Onze voorraden zijn op peil waardoor wij momenteel nog veel kunnen leveren, zoals bijvoorbeeld handzeep. Ook hoeft u zich in ieder geval geen zorgen te maken over de beschikbaarheid van toiletpapier: er is genoeg bij ons op voorraad!

Dank

En last but not least willen we ook onze dank naar u uitspreken. We hebben in de afgelopen tijd op onze klanten kunnen rekenen. We merken dat u begrip toont, meedenkt en we in overleg overal uitkomen. Het doet ons goed te zien en voelen dat we op elkaar kunnen bouwen. U op goede schoonmaak en wij op uw begrip. Ook van onze schoonmakers horen wij fijne berichten over de medewerking die zij ontvangen, en dat zij zich erg gesteund voelen door onze klanten die rekening met ze houden.

Mocht u nog verdere vragen hebben kunt u ons altijd even bellen op 020-6764792, er is altijd iemand aanwezig op kantoor tussen 8.30 en 17.00.

Met vriendelijke groet,

Marcel Bellis & Harry Neuteboom

Directie